Bílá Opava.

Jeden z nejhezčích výletů v Jeseníkách. Trasa proti proudu potoku Bílé Opavy začíná kilometr za Karlovou Studánkou po asfaltce ve směru na Vidly, kde je malé neplacené parkoviště cca 15 aut. Je možné zaparkovat i na krajnici z míněné asfaltky a to v obou směrech. Placené parkování je v horní části Karlové Studánky u Hubertusu, zde se nachází i autobusová zastávka.

Asi 6 km dlouhá trasa vede ze začátku společně po žluté a modré značce na Palouček, kde se pak rozchází. Žlutá vede podél potoka přes lávky s výhledy na tůňky a menší vodopády, aby se nad velkým vodopádem opět spojily v jednu cestu. Modrá značka vede po pravé straně úbočím. Není tak náročná, proto se většinou využívá na zpáteční cestu dolů. Za další kilometr se cesty opět rozchází. Modrá vede na chatu Barborku.  Žlutá vás zavede do „ovčárenského centra“ mezi chaty Sabinku, Figura a hotel Ovčárna. Na všech zmíněných chatách je možnost občerstvení. Zde se také nachází záchytné parkoviště s autobusovou zastávkou kyvadlové dopravy Hvězda-Ovčárna. Provoz je časově usměrněn. V celou jsou výjezdy na horu a o půl jsou sjezdy dolů, který můžete využít ke sjezdu k autu. Tady je tedy potřeba se zmínit, že lístek na autobus stojí 80,- Kč. Můžete jít také pěšky dolů po asfaltce po zelené značce, která se v polovině cesty odklání z asfaltu do lesa a zavede vás k Hubertusu do Karlové Studánky.

Pokud budete pokračovat dál pěšky do Karlova, tak u hotelu Ovčárna je rozcestník. Vydáte se po žluté a modré značce. (Stejnou cestou vede i červená značka, která po jednom kilometru odbočuje do prava ve směru Petrovy kameny a pak dál na hřeben přes Jelení studánku a Ztracené kameny na Skřítek tzv „Jesenická hřebenovka“)

Vy se bude držet žluté a modré značky. Nad Velkým kotlem máte možnost výběru. Žlutá vás zavede lesem přímo na hotel Kamzík. Modrá pak na okraj Velkého kotle, kde jsou dvě úžasné vyhlídky. Jedna hore a druhá dole pod Kotlem. Vřele doporučuji, bo ty výhledy stojí to za to. Bohužel na závěr vás čeká 6 km po asfaltu kolem Moravice do Karlova. Zde to nekončí, neboť musíte projít celý Karlov až na Kamzík. Zas na druhou stranu, cesta vede kolem kultovní nálevny u Ostřížka… Tak ať vám jde klapka, bo trasa zabere celý den.